2021 Menu

Følg Kongen 7

Uge 37, 2021
af Rick Joyner

Elizabeth Browning sagde engang: ”Jorden er proppet med himlen, og hver busk er tændt med Guds ild, men kun dem, der ser, tager skoene af. Resten vælger bare bærene. ” Når vi begynder at modnes i Kristus, begynder vi at se Ham i alle ting. Vi ser Ham i skabelsen, fordi “alle ting er skabt gennem Ham og for Ham. Han er foran alle ting, og i Ham holdes alt sammen ” (Kol. 1:16-17). Som apostelen Paulus skrev i Rom. 1:20, “For siden verdens skabelse er Han's usynlige egenskaber, Han's evige kraft og guddommelige natur tydeligt set og blevet forstået gennem det skabte.”

Vi kan se Gud i de ting, Han skabte, men endnu mere grundlæggende end dette er at se Ham i sit folk. Jesus sagde i Matt. 23:39: ”Thi jeg siger jer, fra nu af vil I ikke se mig, før I siger:’ Salig er Han, der kommer i Herrens navn.” Som Han siger, vil vi ikke se Ham, indtil vi ser Ham i dem, Han sender til os. Det er klart, at vi skal gøre dette, før vi kan se Ham i skabelsen eller på en anden måde.

I 2 Kor. 3:18 hedder det: ”Men vi alle, med et sløret ansigt, der ser som i et spejl Herrens herlighed, forvandles til det samme billede fra herlighed til herlighed. Vi ændres ved at se Han's herlighed, så altafgørende for at modnes og vokse op i Ham er at se Ham i Han's herlighed. Den vigtigste måde, vi ser Ham på, er ved at lede efter Ham.

Hvis du nogensinde har været til en sportsbegivenhed, som du ikke var bekendt med, kan spillet have virket som kaos, indtil nogen forklarede dig, hvad du skal kigge efter, og hvordan spillet spilles - scoring, regler, straffe osv. Så begyndte du at se ting, du ikke har lagt mærke til før, og spillet blev tydeligere. På samme måde er vi nødt til at vide, hvad vi skal kigge efter for at se Kristus. Jo mere vi lærer Ham at kende i Bibelen, jo mere vil vi se Ham i andre, i skabelsen og vigtigst af alt, når Han manifesterer sig for os.

Folk har en tendens til at se, hvad de leder efter, eller hvad de fokuserer på. Elizabeth Browning er måske bedre til at se Herren i en busk, end jeg kan, og det vil jeg blive bedre til, men vores prioritet bør være at se Ham i sit folk, fordi Han sagde, at vi ikke ville se Ham, før vi så Ham i dem, Han sender.

Jeg har haft to mennesker til at være behjælpelig i mit liv, som jeg i første omgang ikke kunne lide, og jeg ville ikke være i nærheden af dem. De endte dog med at blive mine nærmeste venner og mentorer, da jeg var ung kristen. Siden da har andre, som jeg ikke blev tiltrukket af, haft en betydelig indflydelse på mit liv. Nu forstår jeg, at Herren har brugt disse forhold til at nedbryde min stolthed og fordomme. Vores fordomme eller endda vores stærke præferencer kan være en hindring for at se Ham.

Da de to mænd på vejen til Emmaus så ikke Jesus, før de så Han brød brødet, prøver jeg at blive særlig opsat på at se Ham i dem, der giver åndelig mad til Han's folk. Ligesom Herren gjorde nogle af sine største gerninger foran nogle af de mindste grupper, bør vi også tænke på vores mindste møder som steder, hvor Han kan lide at udføre sine største gerninger.

Selvom "Gud er kærlighed", er den mest grundlæggende måde, vi kan genkende Ham på, dem, der viser Han's kærlighed. Han sagde endda, at Han's disciple ville blive kendt af deres kærlighed. For mange år siden blev jeg bekymret, da vores tjeneste blev kendt rundt om i verden for mange ting, men kærlighed var ikke en af dem. Jeg bragte dette til vores lokale menighed, og vi begyndte at bede og bede Herren om hjælp. Selvom vi måske stadig har lang vej til at vokse i dette, har Han hjulpet os, og nu er en af de vigtigste kommentarer, vi får fra dem, der besøger os, hvordan de føler så meget kærlighed. Nu er vores mål, at besøgende slet ikke taler om os, endda vores kærlighed, men om Herren, fordi de møder Ham, når de er sammen med os.

Ugens Ord 38
OP